tirsdag den 28. maj 2019

Christiansborg Slot

Praktik på Christiansborg Slot 

Billedresultat for christiansborg slot


I sommeren 2018 var jeg som et led af min uddannelse, 
i praktik på Christiansborg Slot i København. 

Her lærte jeg en hel del om slottets historie og funktioner.

Mine opgaver var at lære stedet at kende, og arbejde på de forskellige områder:
Billetsalg, souvenir-butik, omvisning og praktisk arbejde. 

Jeg fik set slottet helt indefra, og kunne til tider om morgenen gå en tur i gennem de smukke rum, før tursisterne ankom. 

Jeg fik en speciel opgave der gik ud på at vælge en gobelin, dvs. et vægtæppe fra riddersalen 
som jeg på min sidste dag skulle fortælle om sammen med en omviser.

Billedresultat for gobelin christiansborg
Jeg valgte den der hedder "Yngre Enevælde". 
Den omhandlede blandt andet Caroline Mathilde, Christian 7 og den franske revolution. 

(Alle gobelinerne er lavet af Bjørn Nørgaard)

Hvis du er til dansk historie, anbefaler jeg dette sted, og ønsker personligt, at jeg kunne have været der længere end 2 uger. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv