fredag den 24. januar 2020

Top 5 Fredag


Gule kjoler

Det virker som om, at solen er på vej, hvilket glæder mig. Jeg har let ved at blive lidt vinterdeprimeret. Jeg har derfor samlet de bedste gule kjoler, der får mig i godt humør.



5. The Miniaturist

Anya Taylor-Joy som Petronella Brandt.

Denne her kjole er faktisk ikke så ringe, ifht. et 1600-tals tema.
Den eneste "fejl" er den "firkantede" kavalergang. Ærmerne burde også sidde længere ude på skuldrene. Jeg er heller ikke så vild med flæserne...



4. Harlots


Poppy Corby-Teuch som Marie-Louise Daubigne.

Et ord: CHEESECAKE! 
Denne her kjole er som en stor lys kage med flødeskum, og har næsten for meget af det gode. Den eneste overdrivelse, der irriterer mit øje, er at hun har både et bånd OG en haskæde på.
Jeg synes man burde have valgt en.



3. Young Victoria

Billedresultat for young victoria yellow dress
Emily Blunt som dronning Victoria.

Selvom denne film ikke indeholder noget om påske, kan jeg alligevel ikke lade være med at synes den minder om små kyllinger og vintergækker. Det bliver dog måske lidt for lillepige-agtigt til en kommende dronning.



2. Elizabeth

Relateret billede
Cate Blanchett som Elizabeth Tudor.

Endnu engang, en kjole med en farthingale under. 
Denne her film har en tendens til at lave de mest ekstraordinære broderier og syninger på deres kostumer, og i dette tilfælde har de gjort det igen. Detaljeringen er simpelhen udsøgt.

 Bodicen (overdelen) er perfekt symmetrisk og snorelige, hvilket behager mit øje. 

Jeg er dog ikke så vild med halskæden og "blomsten" på hovedet. 



1. Poldark

Billedresultat for poldark yellow dress
Eleanor Tomlinson som Demelza Poldark.

En helt simpel middelklasse kjole, i slutningen af 1700-tallet. 
Jeg kan især godt lide denne her kjole fordi at farven får den til at se elegant og rig ud, 
men samtidig ikke er dækket med dikkedarer som førnævnte kjole nr. 4. 

Håret er egentlig også ganske udemærket, og det gule bånd og halskæden matcher godt med kjolen. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv