torsdag den 22. august 2019

En fejlcasting... (ifølge mig)

Katarina Den Store på HBO


HBO har lavet en ny serie om Katarina Den Store, med Helen Mirren i hovedrollen.

Misforstå mig ikke, jeg synes hun er udemærket skuespiller, men passer bare ikke til denne rolle. 



Først og fremmest er der deres fysiske forskelligheder:


Billedresultat for catherine the great hbo        Billedresultat for catherine the great fat

Som i kan se er Helen Mirren meget slank og har en meget lille talje, hvorimod Katarina har en lidt bredere facon, og ikke en særligt tydelig talje.


Billedresultat for catherine the great portrait old    Billedresultat for helen mirren 2019

På disse to portrætter er den største forskel hovedfaconerne. Katarinas hoved er meget æggeformet og samme bredde hele vejen rundt, hvor Helen har en lidt spidsere hage, og mere markerede kindben.


Hvem jeg synes ville passe til rollen:


Hvorfor: 
Fordi hun har mange af Katarinas fysiske træk, og har en meget karakteristisk form og udtryk. 

(Se lige ligheden mellem de to blå kjoler)

Billedresultat for kathy batesBilledresultat for catherine the great old
  

Nu da det er på plads, er der tv-seriens kvalitet:

Helen Mirren har faktisk russiske rødder, hvilket nok en er en af de store grunde til at hun blev castet til rollen som kejserinde af Rusland. Men på trods hendes rødder er serien på engelsk, hvilket jeg synes er ærgerligt. 

Serien har fået mere omtale end den russisk sprogede serie Ekaterina, som jeg visuelt og castingmæssigt foretrækker, selvom jeg godt nok ikke kan forstå russisk. 





(Husk at du som altid kan klikke på navnene for at læse mere)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv