onsdag den 4. september 2019

De værste "Marie Antoinette" kostumer

Costume Cringe

Jeg kigger ofte på danske kostume butikkers hjemmesider, for at finde inspiration til udklædning. Nogengange er der nogle udmærkede iblandt, men også nogle direkte forkerte og til tider virkelig karikerede kostumer, især dem der skal forestille Marie Antoinette. 

Herunder kan de se dem jeg synes har ramt helt ved siden af, som jeg vil betegne som "costume cringe".


Barbie-fe med maske og candyfloss paryk? nej tak...



Dette kostume minder mig om et afsnit af Family Guy:

Billedresultat for victorian stripper




Dette plastik lignende stof, er ærligt talt bare grimt, 
og kostumet ligner mere en eller anden edderkoppe-heks-wannabe...


Selvom denne her er lidt længere end de andre,
kan jeg bare ikke ignorere mønsteret, og de KÆMPE ærmer...


En af de mest gennemgående fejl er at designeren/producenten synes at kostumerne skal have en "sexet" fortolkning (sådan er det åbenbart med alle dame kostumer, også i andre kategorier) og er ligeglad med at følge den originale stil der var i 1800-tallet. Kostumerne har lynlås i ryggen, hvilket selvfølgelig gør det nemmere og hurtigere at få dem på, men som tydeligt får det til at se ud som et købt kostume. 


En anden lille ting der irriterer mig ved kostumebutikker:

HVORFOR LIGGER DER KOSTUMER 
DER TYDELIGT HEDDER BAROQUE
 INDEN UNDER RENÆSSANCE?!?!
 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv