onsdag den 26. maj 2021

Jeg tager bladet fra munden Pt. I

Kritik af Kronborg

Det sker meget sjældent at min puls kommer højt nok op til at jeg får lyst til at dele det. Det sker oftest kun når folk badmouther mine interesser, eks. en skolekammerat dissede Lejre Forsøgscenter til en der aldrig har været der, og på forhånd ødelagde hendes forventninger osv. Det ødelagde mit humør. 

Jeg faldt sidste år over denne her video med Anna Sophia Hermansen fra Berlingske og jeg blev faktisk lettere irriteret, hvis ikke LIDT meget... 


Ligner det Draculas dødsbo? bare fordi det er et gammelt slot? det kan jeg ikke se mig enig i.

Ja du har ret i at det er synd at de forfalder og selvfølgelig skal det holdes ved lige. 

Jeg forstår godt at det er vigtigt at de er bedre til at informere om de udstillede genstande, for gæsternes skyld. 

Herfra går det ned af bakke.... 

Hvad har du imod børneteater?, skal børn ikke opleve noget i øjenhøjde mens de er der?

Du er utilfreds med Hamlet og at det opføres på slottet for gæsterne, og synes at man burde fokusere på de danske konger. Må jeg lige minde dig om at Hamlet var hvad der gjorde Kronborg kendt, og at folk der kommer fra udlandet for at se slottet, garanteret også lærer om de danske monarker.

I de fleste slotsbutikker strømliner de deres udvalg, og er meget souvenir orienteret i form af nøgleringe, kopper og andet man kan bruge til hverdag. Men du vil have dansk design? pointen med souvenirs er at de er billige og viser hvor man har været, ikke at man kan fremvise en skål fra et mærke ingen uden for Danmark har hørt om. 

Hen mod slutningen påpeger du at der er mange gæster, men at de sikkert ikke kommer tilbage medmindre de har fået det hvide snit, skulle det være morsomt?!?! at folk kun gider komme tilbage hvis de har en psykisk sygdom?!?! det er et utroligt stødende statement, og hvis det er en reference til Hamlet, så er den godt nok sløj. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv